Ooooh ooh, this my shit, this my shit!

Åh vi hade en perfekt tur idag, Honey & jag. Kom ut rätt sent (pga jobbade sent) så klockan var strax innan åtta när vi knatade iväg.

Det är råbocksjakt nu och pangade på rätt bra bortåt Smedby, så vi red över vägen och genom vattentornsskogen. Det är så tätt där så man kan inte jaga men jag hade ändå reflexväst på och när vi kom in i skogen slog jag på musiken på min iPhone för att vi skulle höras. Skrålade med också då & då. ;) Sen red vi mot Lövstasemin till men inte ända fram, bara ner förbi första stallets sommarhage och rakt ner där. Där vägen svänger höger red vi ett par meter och sen vände vi, tog slingan runt tillbaka och så hem igen. På de vägarna galopperade vi ordentligt och det var roooooligt, sa farbror! Om jag nån gång kunde få hans bockknyck på film.. Han skakar liksom på huvudet och dansar till med frambenen, det är så gulligt. Han tog höger galopp bra så han verkar inte vara alltför stel efter att han gick omkull i hagen i onsdags. Skönt!

Stängde aldrig av musiken, och när vi red hemåt och red förbi stallet innan skogen (vars gård man måste rida över) hade jag på Gwen Stefanis "Hollaback Girl". Högt. De gav mig lite konstiga blickar inifrån stallet, haha. Vaddå då? Aldrig sett nån poppa loss till häst eller? ;)

Det var en superhärlig tur och både jag & Honey var glada och nöjda med den. Precis den typ av avstressning jag behövde idag! Imorgon blir det tidig tur med C/Robin och sen kanske lite banjobb efter. (Beroende på hur länge vi rider ute.)

Nytvättat stall!

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0