Ibland..

..tycker jag det är lite tråkigt att fler av er få som läser inte kommenterar mer. Men samtidigt, skjut mig innan jag skulle vilja ha en lika stor hästblogg som de största hästbloggarna har. Tyra har ballat ur hela dan på vissa av sina läsare och jag känner mest "eeehhh?!" till allt.

Hon får många negativa kommentarer och mycket skit och det är givetvis inte OK, men det jag kan bli lite irriterad på är att hon OFTA tar konstruktiva kommentarer som påhopp och sen hånar dom som skrivit med "är ni experter eller, jag har elit som säger att jag gör rätt". Men det blir nog lätt så, när man redan är arg/ledsen är det lätt att uppfatta saker på ett sätt det inte är menat, i synnerhet när det är skrift där folk 1. kanske inte kan uttrycka sig så bra och 2. inte tänker på hur de skriver. (Har själv vart där jag i stundens hetta misstolkat mail)

Jaja. Själv förstår jag inte hur man orkar utsätta sig för sånt när man redan mår psykiskt dåligt, visserligen är bloggarna hennes jobb och inkomstkälla men får jobbet en att må dåligt ska man sluta.

Jag tänker fortsätta läsa Tyras bloggar för hon är en fascinerande person mitt i sitt kaos. Det är lätt att se att man, som hon ofta skriver, får se ett luftslott och man blir ju nyfiken på hur hon VERKLIGEN är och vad som händer ibland.

Om jag har egna åsikter om hennes ridning & hantering? Ja. Självklart. Jag har ju, som exakt alla andra hästmänniskor, mina åsikter om hur hästar ska hanteras och vad man ska ha på ryggar & i munnar osv. Men jag anser inte att det är något jag behöver basunera ut i hennes kommentarsfält. Det är hennes djur att hantera som hon vill, precis som de som "mest styr hästen med energi" och de som knappt rider hästen utan mest markarbetar för att det är mest naturligt (enligt dom). Jag mäter ju mot MIN måttstock och den är annorlunda från din, din & din. Jag tycker pessoabett är vedervärdig skit, det betyder inte att jag hoppar på de i Honeys stall som har det. För jg har inte med det att göra. Jag har ALDRIG haft en medryttarhäst där jag inte haft egna åsikter om hur saker ska gå till eller skötas/inte alltid hållt med hästägaren om saker. Men jag har nog aldrig sagt dom högt, för så länge det inte är så att hästen far illa är det inte min sak att avgöra. Det är inte min häst. Jag kan tvärtom nästan få ångest ibland för att jag övertänker att ägaren ska tolka något jag gjort som att jag vill klampa in på ägarens område. (Detta trots att alla mina hästägare vart väldigt nöjda med mig och jag t o m var hett byte hos flera ägare när Rauen flyttade.)

Så nej, hellre ha en liten blogg med få kommentarer än megastor som till slut bara gör en förbannad. Syftet med denna blogg har aldrig vart att bli något utan mer som en hästdagbok som man har i stallet. Fast för mig.

Imorgon ska jag försöka skriva om måndagen, för det var så roligt. Ni som känner mig på FB/IG vet ju redan att jag har hoppat (! Iiih!) och jag kan säga att jag har haft JÄVULSK träningsvärk från idag. Dock inte från hoppningen, utan uppvärmningen.

Puss på er, anonyma fina själar som läser! Tack för att ni när ni väl kommenterar snarare gör mig glad än arg!



Kommentarer
Linda

Å så jag då som inte kan låta bli att skriva... Hrm..

Ja men herregud vilket drama det är.
Jag kan förstå henne på sätt och vis ja, jag skulle ALDRIG orka och det är aldrig okej att vara elak. Men jag tycker precis som du att hon regerar galet på de kommentarer som är kritik.
Det är väldigt ofta "svar på tal" inlägg och att läsa i kommentarsfälten är ju... mmm.. intressant.
Det blir väldigt mycket på en väldigt låg nivå när hon hela tiden ska hålla på och hävda sig och säga ifrån.

Ja, det kan inte vara lätt.
Men jag kan inte låta bli att tycka att om man ständigt lägger ut bilder på gravt hopdragna hästar utan minsta lilla bak och ryggaktivitet och sen kallar det för perfektion. Då får man ta lite kritik...
Så tror jag att det är just väldigt mycket hennes attityd som gör att hon får de kommentarer hon får.


Håller helt med om att så länge hästar inte far illa så får alla göra precis som dom vill med sina djur.
Fast faktum är ju att hästar far illa av Pessoa bett, illa anpassad utrustning och sågande. Dom far illa av att ridas illa.

Visst är hon facinerande och hon är säkert en jättefin människa som dock mår väldigt dåligt och är väldigt impulsiv. Hel och hå.
Mm, vore jätteintressant att se hur det är bakom kulisserna liksom =)

Svar: Ja, nej, som sagt så har jag mina åsikter om hur hon rider. Ögonblickbilder jovisst men när det ser ut så på nästan alla ridbilder.. tja..
Ja, det där kan man prata länge om..
Borrowed Hearts

2013-08-07 @ 00:36:40
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0