I lördags

Lite matt just nu, var uppe & städade 2h i morse eftersom lägenheten skulle besiktas. Det kändes som att det gick bra för hon var trevlig och verkade gilla Joe och jag tror hon trodde på mig när jag visade fulaste märkena från förra gästerna och sa att det inte var jag. Men hon sa varken bu eller bä så jag vet inte, får protokoll inom en vecka. Men ev lät det som att de inte gjort underhåll på länge så kaaanske att det går bra. Jaja nu är det gjort iallafall.

Med Honey går det kanon just nu. I lördags red jag & C Högvreten/Ekeby/Högvreten, Robin är under igångsättning men C tyckte det var OK att jag & Honey körde på. Vi övade galoppfattningar och körde lite kondition/styrke upp för backarna, jag tyckte det gick helt kanon faktiskt, han tog höger nästan varje gång och kändes så fin. Det var roligt med lite ombytta roller för normalt när vi rider ut är det C som jobbar Robin, och vi bara lallar på i bakgrunden, haha. Jag har lite svårt att jobba MED nån, om man inte typ rider lektion. Dock har vi bestämt att vi ska öva distans när Robin blir bättre, så mycket konditionsträning. Ska bli kul!

Jag vet, bakskydd fram.. Haha. Det var total oreda pga stallstädning i helgen så jag högg bara första bästa i helgen. Duger i krig! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0