Hästledig

Senaste 2 1/2 veckorna kan jag räkna dagarna jag inte vart i stallet på ena handen, så det känns faktiskt rätt skönt att M har honom idag och jag får ledigt. Igår red vi ut tillsammans, hon på Honey & jag på Robin och det var riktigt kul att se Honey ridas av henne för han var som en helt annan häst! Märks att han kommer undan med en hel del när jag rider.. Haha. ;) Nyttigt!

M & hennes lilla familj håller på sälja sin lägenhet just nu & söker en gård istället, så risken finns att jag kanske inte kan fortsätta rida Honey sen, beroende på var de hamnar till slut. Inget är ju klart än men ska man vara realistisk är det väl rätt stor chans att det blir så tyvärr. Det känns tråkigt om det blir så men just nu ska jag försöka att inte fundera så mycket mer på det. Vad som händer om de flyttar vet jag inte, enda jag vet är att jag är eeeeextremt ointresserad av att hamna i leta-medishäst-igen-cirkusen efter div fiaskon nu när jag letade sist (innan jag hittade Honey alltså), och jag vet inte om jag skulle palla börja om från början med ny häst igen just nu. Det kanske blir en hästpaus i sånt fall. Vi får se. Efter Lucas gick i pension behövde jag lite "sörjetid" och nu kanske jag bara behöver lite.. allmänn tid.

Men som sagt, inget är klart än med hur var när & jag tänker rida Honey så länge jag kan. Imorgon är det fredag och då ska vi nog ta Lövstasvängen tror jag! Kondition/Stryke med mycket galopp & trav tror jag. Som i söndags ungefär.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0