Fuck you, fuck you very much!

Jag kommer från Luleå. Nej förlåt, jag kommer från en by på 500 pers en mil utanför Luleå. Jag är uppvuxen med fyra bussar om dan. Så med det bakom mig gillar jag generellt SL. Men det blir svårare och svårare.

Idag bor jag i Upplands Väsby, rättare sagt i utkanten av. Måste ta buss från pendeltågsstationen. När jag flyttade dit jag bor för första gången (11 år sen) gick tre dagbussar dit, varav en ofta. Under de gångna åren blev tre bussar två, blev en, och sen fick den enda ännu färre avgångar. Efter kl. 21 går den t ex bara en gång i timmen. Vilket betyder att om pendeltåget är sent kan man få vänta på bussen i 55 minuter. Det tar väl ungefär en halvtimme att gå hem till mig. Hälften av vägen är genom skog och obebyggt område. Tågen är oftast sena på vintern när det är som kallast. Ni kan ju själva göra matten på hur ofta man gör den där promenaden.

Och så rider jag också. Från hösten 2008 till sommaren 2013 ute i Runsa, som också ligger i utkanten av Väsby, men på ett annat ställe. När jag började rida där bussade jag dit. Bussen gick inte ofta, men den gick. Sen ett tag efter att de dragit in linjerna på min hembuss, så gjorde man om rutten på Runsabussen. Och plötsligt matchade inte stallbussen med min buss. 50 minuters väntan på vardagar, hemma 22.30 och då ska man duscha och mata katt och jag går upp ca 5:30-6 på morgonen.. Efter ett halvår köpte jag bil. Och sen kraschade jag den. Och fick gå ner till en dag i veckan på hästen (tjejHoney). Klarade inte av att rida så lite och hittade en ny häst (pojkHoney) där bussarna gick bra. Bara 22-bussen matchade inte men den behövde jag inte ta så ofta.

Och nu är det hösttider på bussarna. Och TRO PÅ FAN om SL inte dels dragit in min vanligaste buss TILL stallet, och lagt om tiderna på min vanligaste buss FRÅN stallet, så jag - åter igen - måste vänta 50 minuter vid stationen. Nu är dock detta stall på samma sida motorvägen så jag kan hoppa av efter en bit och gå hem sista biten. Det tar ca 40 min.

Alltså jag är så JÄVLA förbannad! Hade jag inte flyttat om 3 veckor hade jag inte kunnat fortsätta på Honey heller. Jag kan gå hem från stationen till min nya lägenhet men det hade aldrig gått om jag bodde kvar i min nuvarande. Alltså jag vet, SL kan inte matcha alla bussar med alla i Stockholms specifika behov, SJÄLVKLART förstår jag det. Men hur FAN ska de få folk att fortsätta åka lokaltrafik om de drar in och ändrar ALLA linjer?! Åh jag är så jävla förbannad. Jag MÅSTE spara ihop till en bil snarast. Så jävla less på detta.

(Dessutom har de jävlarna tagit bort min busshållplats UTAN ATT INFORMERA INNAN så jag nästan blev sen i morse!)

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0