Trött

Sov så lite natten mot måndag och sen har jag bra inte vaknat känns det som.. Så himla trött. Tänkte trots det försöka mig på lite mjukgörande på ponnyn idag, var ett tag sen och jag tyckte han var lite motvillig till skänkelvikning åt vänster när jag & C var på ängen i söndags. Dock tveksam på underlaget då det inte smält så mycket mer än, men vi går väl in nåt varv och testar, går det inte rider vi ut.

Red ut i måndags, till en bit in på Härlingeslingan och tillbaka (tills jag insåg att den är asfalterad all the way, blä!). Jag tror inte jag ska rida åt Gällstahållet så himla mycket mer än att komma till andra vägar, för det känns uppenbart att Honey tycker den vägen är förjävla tråkig. Kan hästar ha vägar de inte gillar? Men det är liksom dag och natt att rida Högvreten och att rida mot Gällsta. Fick i princip bära fram honom i samtliga (!) gångarter och det tycker jag är så jävla tråkigt. Jag gillar ju egentligen inte hästar utan egen motor för jag är inte bekväm med att sitta och skänkla. Sitsen ja, men man kan ju inte sitta och jucka i evigheter, och klassikern "testa, testa mer, ta i" känns menlös om man måste göra den om och om igen. En sån dag när jag känner mig så jävla osäker på honom och då tvivlar allt.

Hoppas på bättre dag idag..
Här är iallafall en rolig bild på honom på hur han såg ut när han kom & mötte mig i hagen. Det brukar han inte göra så det var som att han kom och sa "fixa, extramamma!". Söt knasponny.



Kommentarer
Linda

Det kan dom absolut.
I brändön hade vi en väg som Leffe hatade så mycket att han var helt galen just efter den vägen och även så fort vi bara närmade oss den vägen så blev han antingen jättestressad eller gick lååååånga vägar för att komma runt infarten om vi bara skulle gå förbi.
Vanligare är väl kanske att dom blir just loj istället för att dom tycker det är tråkigt.

Svar: Jaha, ja där ser man! Har väl kanske märkt det i viss mån förr men inte så här tydligt!
Borrowed Hearts

2013-04-11 @ 09:37:10
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Felicia - Parblogg om hoppning

Härlig blogg! :) kram

Svar: Tack :)
Borrowed Hearts

2013-04-13 @ 13:38:13
URL: http://riderstory.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0