Ridläger dag 2, del 1: Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag blev nästan ingenting som jag tänkt mig. Ändrade planera själv först, hade som första pass idag tänkt träna att visa häst vid hand men då det blåste 8 sekundmeter kändes det sådär. Ville heller inte börja med mock & fix så istället beslöt jag mig för att da dagens ridpass direkt; uteritt i Rosersbergsskogarna. Red i Westernsadeln och med hacket (som jag hade satt ihop med skaklarna bak och fram först HAHAHA). 
 
Hon var tjafsig vid bron och jag hade inte riktigt tålamod själv att tjafsa med henneså vi ryggade över istället. Fattar inte hur hon kan tycka att det ör mer OK men det gör hon. Oklart vem som "vinner" i dessa fall. Körde en hel del övergångar skritt-trav och trav-galopp så hon skulle lyssna på skänkeln när vi kom till båthamnen och det gick rätt bra. Sen skrittade vi ett bra tag eftersom hon var lite stissig och efter ett tag tog vi en galopp när vi kommit förbi första husen på skogsvägen. Efter en nerförsbacke testade vi igen och då drog hon sitt paradnummer; från galopp till tvärnit på 0,00045 sekunder.
 
Hon hade vart tittig hela tiden och jag har fått mycket bättre balans sen jag började rida henne, jag har BRA balans. Och jag hade Westernsadeln men ändå så hade jag helt plötsligt hornet på innersida lår och försökte tappert hålla mig kvar men då började hon hoppa och skutta så jag föll från typ bogen ner på maken, landade på rygg utan att slå i huvudet och höll kvar tygeln. Dock slet hon i detn och PANG så gick läderspännet på mitten av. Det spännet jag innan ridturen noterat var ganska nött..
 
Sen vände hon och började gå hem, och jag blev lite stressad då man rider över en mindre bilväg för att komma till vägen vi var på. Hade dock vinden mot mig och hon ignorerade mina rop och skrittade och ibland travade bort från mig och hemåt. Hittade en halv halva av tygeln efter en stund och efter ytterligare ett tag stannade hon dock, så jag fick tag i henne. Gick inte att knyta eller skarva till nån lösning så det var bara till att knalla hem..
 
Just ätit lite middag och tappat kraften för dagen, ska nog bara fixa och ta bussen hem vid sju tror jag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0