Oväntat bra tur!

Igår kom jag ut rätt sent efter att ha hämtat nya kissmiss med H (tack för skjuts & sällskap <3!) och sen middag på det. Var ganska opepp men vi for ut det första vi gjorde. Beslöt mig för att äntligen ta mig i kragen och utforska grannstallet Högvretens ridvägar, de har specifikt gjorda ridvägar. M har nämnt dom och jag har Google Map:at lite men det är ju svårt att se, sen är det alltid lite småjobbigt att rida förbi nåt annat stall också tycker jag. De kanske är trevliga men mardrömmen är ju att råka ut för nån snobb (glömmer aldrig hon från Stora Wäsby-stallet som när jag sa "hej" bara ögnade mig & Honey uppifrån och ner och sen bara red vidare..) som fräser åt en för man måste rida förbi deras stall för att komma till vägarna. Men det gick bra och vägarna var verkligen KANONFINA, det jag kunde se. Leriga nu där snön smält, men de är nog finfina sen. Och man blir nästan lycklig av lera nu, är SÅ less på snön. Det är inga Runsavägar men iallafall nånstans man kan sträcka ut i en ordentlig galopp, nåt jag saknat i Björknäs! Vägarna närmast stallet hade ett par bra branta klätterbackar också, toppen!

Honey blev JÄTTEGLAD över att få galoppera och böjde ner huvudet och nacken så mellan knäna att jag trodde han skulle bocka av mig men han liksom bara ruskade sig så han var nog bara vårsprallig, det krävdes inte mycket mer än att jag tog tyglarna så var han iväg. Inte 18 år gammal igår! :) Söt ponny, vart mycket mer pepp efter att ha hittat rätt på vägarna + fått energi av honom! Lämnade några vägar till en annan dag. Kanske fredag? :) Fick skjuts hem av L & E sen, kalas!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0