No glove, no love

Precis som Anna så KAN jag bara inte rida utan handskar. Kanske eventuellt om jag bara ska på skrittur mitt i sommaren.. men helst inte. Jag är mjuk i handen men jag får skav direkt om jag inte har handskar, och känner att mitt grepp (och däremed stöd) blir svagare utan. Annars överlever jag i de flesta skor, byxor, tröjor, you name it men hjälm & handskarär ABsolut måste för mig. 
 
 
Nu när det ätnligen är vår igen rider jag i mina bruna Roeckl och mina svarta Grip CRW. De senare fick jag i julklapp 2011 och jag måste säga att de är helt OK för en "budgetvante". Älskar stretchen över knogarna. Dock är mina Rocekl säkert dubbla den åldern så de börjar se sina bättre dagar, är dock lite för snål för att köpa nya just nu. Är dock lite sugen på de nya No 1 CRW, de är förjäkla snygga. Kanske ska svänga förbi Hööks nån dag.. Men vilken färg? Vill ha alla!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0