Lördag i Björknäs

Förlåt frånvaron och brist på kort. Behövt vilan och behöver mer ändå. Håhåå. Inte blir den långvarig heller, idag är det ju pojkHoney som vanligt och jag jobbar halvdag imorgon så J lät mig ta tjejHoney då. Fast första maj blir det helt ledigt. Fast då skulle jag behöva fixa här hemma.. :)
 
I fredags tog vi en utflyktstur på andra sidan Vallentunavägen. Som jag skrev så har jag hittat en blogg som ett par yngre tjejer i ett grannstall har, och en av dom har nämnt "gokartrundan" och att man "kommer ut på ängen ur skogen". Eftersom det stallet är bortanför oss och en gammal gokartbana ligger ännu längre bort, tolkade jag det som att de ridit i skogen/berget på andra sidan vägen, så dit tog vi oss. Vi red förbi ponnystallet där och hittade sen en stig som hästar uppenbart gått på (bajs + hovspår). Honey tyckte det hela var otroligt läskigt, inklusive ponnysarna i stallet (...) men vi tog oss runt diverse stigar. Fanns fler (ganska stor skog) men jag tog den som skulle ta oss ut på ängen. Det var ganska bra vägar fast ibland blev det lite väl mycket klippor, det är lite läskigt för hästar är inte exakt bergsgetter men det fanns oftast en väg runt eller genom som var OK.
 
Det var småblött där vi kom ut och hemåt/mot gokartbanan, så vi red inte ditåt utan travade långsamt bortåt över ängen. Den verkade jämn och inte preppad för odling på ett bra tag. Dvs bra äng på sommaren! :) Honey blev lite ängslig och ropade men höll inte på så länge. Vi red över en dikesbro och över mark som däremot VAR det, kanske inte var så bra men å andra sidan har ju inget sånt satts igång än. Men det blir nog inte fler sneddar däröver. Kom upp i en skog och ut på Dyvingevägen.
 
Red fram till gården men vågade inte chansa på om man fick rida genom den, då jag inte riktigt vet om det ens finns nån väg att fortsätta på därifrån. Jag tror det, men är inte helt säker.. Söderbergas preppade väg leder till mindre vägar som bl a går till Stjärnborgs Gård (Lövsta Seminstation), men en avtagsväg leder tillbaka ner mot en gård och på Google Maps ser det UT som att det ev går stigar till Dyvinge därifrån.. Hm. Är väl bara fortsätta utforska nån dag! :) 
 
Från Dyvinge tog vi en samlad galopp mot Vallentunavägen, gick över vid Högvreten och for hem via Lövhagsvägen. Man rider genom ett område med hagar vid ett ställe däroch en tjej stod med en häst där, var halvt beredd på att få höra att jag inte fick rida där men hon hälsade bara och så var det bra med det. Skönt!
 
 
Vattentornet up close.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0