Eventuellt vår + sadelgjordsskav

 
Känns inte som att det är så mycket varmare men solen gör mycket på dagarna så visst smälter det nu äntligen! Ridabanan på Björknäs börjar titta fram. Dyngblöt där den väl syns, såklart, och hagen är ett enda lerspa. Men just nu gör det inget. Ska dock till Hööks och köpa några Magic Brush i sen födelsedagspresent till M för jag överlever inte lera utan Magic Brush ;) + att Honeys hovkrats gav upp igår.
 
Vi red Högvreten igår, Honey var sjuuukt opepp på att båda gå ur hage & box men när jag satt upp bjöd han framåt nästan direkt och var glad och alert. Vi red två varv runt deras vägar (ett varv är väl typ 1 km så det är tyvärr ingen jätteslinga) i trav & galopp och Honey var superglad i galoppen och det kom t.o.m. en riktig lyckobock och inte bara att han ruskade på huvudet sådär gulligt. Det känns ju dock ingenting i jämförelse med min andra Hockeys brallbockar, haha så jag kände knappt att hovarna var i luften. ;) Men det är kul, han är så söt när han är på sånt här humör och jag blir mer pepp till allt annat då. Tyyyypiskt nog har han fått sadelgjordsskav nu (han brukar få det under fällningsperioden säger M) så nu blir det barbacka & markarbete lör-mån tills hon kan hitta nåt ludd att sätta runt. Så det är planen för dagen där, efter att jag vart i Runsa som jag strax är på väg till nu. Planen där är nog att utforska Wiggebyskogarna (som jag kallar dom, tror de eg heter Kungsskogen eller ngt sånt eftersom de är i anslutning till Rosersbergs Slott).
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0