Tantutflykt

Hej från Härnösand!
Nej, inget stall idag pga oväntad roadtrip till Luleå över helgen. Men igår blev det faktiskt rida av! När jag tog in henne från hagen gjorde jag numer sedvanliga kollen; hur går hon rakt, hur går hon på "grimskaftsvolt" (båda varv)? Det såg mycket bra ut, hon var lite stel i vänster ben på vänster volt men inte i övrigt (alltså inte i vänster ben på höger volt!) så jag beslöt att rida idag.

Å/Ingra och Cytra/medryttare (glömt namn..) följde med och vi hade först tänkt Manillahagen men sen började det småregna så vi tog skogen istället. Ingra & Cytra travade en bit och då ville ju hon följa med och försökte trava ett par gånger men där sa jag nej. Inte för att hon behöver sättas igång först som tidigare men vad jag vet så var det första ridturen efter hennes sträckning (som vi tror det är) så jag ville inte riskera nåt.

De andra red till vändplan & sen klätterbacken men det vågade jag inte, vår klätterbacke är riktigt brant så det är mycket rygg & rumpa för hästen. Vi red istället vanliga vägen till Göranstorp för att möta de andra där, och först var hon lite orolig när vi skrittade galoppbacken upp, tittade åt alla håll och var orolig. Jag gav stadig skänkel och tittade framåt och hon bråkade inte, men var inte helt nöjd. Halvvägs upp ropade hon efter de andra, men fick inget svar och då verkade det som att hon gav upp för sen var hon sig själv igen. Jag red på långa & halvlånga tyglar och ställde inga krav förutom att hon inte fick hänga sig i bettet. Hon var pigg och alert och ville gärna trava, tror hon också tyckte det var roligt att få komma ut på annat än promenad med långsamma tvåbeningar. ;)

Hemma kollade jag henne på volt igen och då såg det mycket bättre ut i vänster varv, inte perfekt men det blir klart bättre när hon får bli varm & röra på sig. Stretchade igenom henne efter, dagens favorit var tveklöst när man sträcker ut rakt ben åt sidan. Det bara ryckte i läpparna på henne, som det gör när man kliar henne där hon är insektsbiten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0