Stretchschema

Stretchschema som g skrivit ut och tagit till stallet har jag hämtat från (den här) sidan, jag tycker det var jättebra! Gjorde alla övningar med Honey igår utom 6, 10, 11, plus att jag gjorde en annan variant av 15 där jag lyfte in hennes ben under henne, eftersom vi gjorde den stretchen på henne redan i vintras när hon hade extra mkt ryggont.
 

Hon reagerade som sagt väldigt poitivt på allt, de som var svårast var 1 (ovan), och 12 där hon hade lite problem med balansen så där får man tänka på att inte korsa för långt. Jag var lite orolig för 8 & 18 för det kändes lite läskigt att lyfta ut benet och dra i svansen men man känner så bra när man håller på med hästen, hur musklerna går och var det "tar stopp". Det gäller ju att man är uppmärksam på hur hästen reagerar också. Plus att ens egna muskler får sig ett bra pass också! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0