Mörkertur

Red 40 minuter i skritt ikväll, med sadel idag. Sköönt! Hon känns helt som vanligt nu så det kanske är mesigt att köra på ettans växel som jag gör, jag vet inte. Hade tänkt testa trava lite idag, skon sitter än (och jag som var bombis på att den skulle bli tappsko), men hon förslog det inte själv och det var första gången på länge med sadel.. Det gick iofs bättre än vanligt att sadla och hon tycker ju bättre om att bli riden i sadel än barbacka. Men eftersom vi tror att hon fejkade skadan lite så tänker jag att just nu blir det bara "safe" riding och så det blir lite happy happy när vi rider. Hacket och 99,9% kravlöst.

Men kanske trav imorrn? Tänkte rida Manilla och då brukar det ju bli lite krut av. Svårt att veta var vi är formmässigt bara, J har gått med henne, jag har gått med henne (& skrittat senaste gångerna) och ibland springer de ju i hagen så det är ju inte som att hon stått en månad och ska sättas igång helt från noll. Blir det läge att trava imorrn får jag väl försöka känna av då helt enkelt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0