Kall kväll

Fyy tusan vad kallt det var ikväll, knappt nån plusgrad! MÅSTE ta ut långkalsonger och täckkläder till stallet nu, avskyr kyla normalt men jag vägrar att frysa i stallet! Där är jag alltid bäst klädd i jämförelse med resten av min tid, så jag kände mig dum idag med bara ridbyxor och höstjacka. Brr!

Honey hade stått utan täcke igår & idag och har haft ont i ryggen båda dagarna. Igår hade det räckt med att få mysa i ylletäcket men så var inte fallet idag så det blev vila. Hon var riktigt tjurig idag också men det berodde säkert på det ryggonda. Hon fick sova i fleecen och så blir det täcke på ute från och med nu, bestämde J. Känns jättebra, jag tycker det är bättre att vara proaktiv och täcka på nu än att vi behöver låta henne stå i veckor för att hon är frusen och ryggen pajar.

J kom förbi en stund med söta valpen och det kändes bra att få stämma av lite saker (om skon & hur hon mår & känns och så). Det är ju lite roligt, fastän det är personen man bör ha mest kontakt med så är ju hästägaren ofta den man träffar minst av alla i stallet som medryttare! :) Det blir ju naturligt så när man rider olika dar, men det är lite lustigt.

Har värmt mig med ett bad, nu ska jag hälla i mig en tekopp & ta en macka innan det är sängdags!

 

Sur pyjamastjej! :)



Kommentarer
Linda

Mayan är ju också en sån där käslig fryslort. Bara täcka, hur trist det än känns.

Jag tror att du (med tanke på att du brukar fundera på det) skulle vara en fullkomligt utmärkt hästägare.

Svar: Jo precis. Man får ju gå på hästen och inte allas åsikter om täckandets avra eller icke vara!
Hihi tack! :)
Borrowed Hearts

2012-10-23 @ 01:55:18
URL: http://stjarnstalar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0