Inspirerad!

Guuuud sitter på tåget och nästan bubblar över av inspiration från hästtidningarna! Läste en jättebra artikel om konditionsträning, som hade en specifik övning man kunde göra för hästar runt 10-års åldern. Honey fyllde 11 i år så den passar ju bra, ska förmodligen testa den på lördag tror jag, så jag berättar mer då. Den kan nog vara bra för att låta henne bli av med överskottsenergi också.

En annan artikel handlade om dressyrryttare som fick hoppa, bra tips där med. Vill skutta lite med Honey, dels pga kul och dels tror jag det skulle vara bra ryggträning för henne. Hon bjuder dock inte fram så mycket och det var länge sen jag hoppade så jag är lite osäker, men det här var bra "nybörjartips"! :)

En tredje artikel handlade om mjukgörande arbete man kan göra på asfalt, för att förbereda hästen för stumheten i frusen mark som komma skall i vinter! Åhhh vad pepp jag är nu! Har just börjat på tredje tidningen som har en artikel om liksidig sits, kanske får nån bra idé till min & J's planerade longeringskväll?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0