Hjälp, vad gjorde jag nu?

Alltså, här sitter jag och lusläser bloggar & Hästtidningssiter för att få inspiration till ridövningar till imorgon.. och så helt plöstligt har jag mailat Väsby Ridklubb om en provlektion?! Va, vad hände?
 
Aaah, läskigt! Men kul. Men läskigt.
Jag är lite rädd att de ska vara för.. engelska i ridsättet. Klassisk ridskola liksom.
Men samtidigt vill jag få ordning på mig.
Samtidigt har jag INTE råd att rida en gång i veckan för 255 spänn. Man får 50% rabatt på "egen" häst men skulle jag rida där skulle jag nog vilja rida en ridskolehäst ändå, så man kan fokusera på sig själv.
 
Men testa kan man ju. Kolla in. Om inte annat kan jag ju få hint om vad som är värst och tänka på det sen när jag rider Honey? Och så kanske man kan få info om hur det funkar att låna deras ridhus, för det är ganska billigt för enstaka gånger, 50 spänn. Ridskolan ligger på väg till Runsa, ca 4 km mellan, så det är ju bra uppvärmning/avskrittning till & från. Kunde ju vara spännande att se hur Honey skulle reagera på ridhus. (Om det är OK med J såklart) Fast samtidigt, komma där och drälla bland alla som säkert är asbra.. hm. Kanske inte ändå.
 
Åh nej vad läskigt det känns nu. Aaah.
Jaja. Jag kan ju inte mer än bli hånad och utskrattad?
 
 
Hittade för övrigt ridövningar men snarare "lite längre fram.."-varianter.
Tror jag ska släpa ut lite bommar imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0