Återhämtningsdag

Hade Honey träningsvärk idag efter stryketräningen igår så var det då inget hon visade, men vi tog ändå bara en lugn skrittur på 40 min. Lite genom skog, på Honeys inrådan, så det blev lite lyfta ben och småbackar upp & ner. Hon pustade lite uppåt men jag red barbacka så då är det ju lite tyngre också när jag inte kan hjälpa till och stå i fältsits. Hon var pigg hemåt & ville trava, men gav med sig rätt snabbt. Hon var också osedvanligt ostörd av att jag red barbacka, normalt är hon inte så förtjust i det men idag var det helt OK. Strax innan vägen till fornborgen såg jag att nån hängt upp nåt gammalt tygstycke i ett träd vid vägen, det såg ut som att nån stod där. Jag beslöt mig för att plocka ner det, det var nån slags täcke och i så dåligt skick ändå, så det är nog ingen som kommer tillbaka efter det - varför ska det då hänga där och eventuellt skrämma slag på nån? Tänk att få syn på en skepnad vid ett träd som står och till synes stirrar på en en mörk kväll? Brr.. Honey var superduktig och brydde sig inte alls om att jag höll på rycka i ett stort tygstycke bredvid henne.
 
Hade tänkt skynda mig lite i stallet men haha ja när händer det liksom, dessutom var typ alla där så då småpratar man ju med folk hela tiden också, även om jag försökte dra ner på det idag då jag hade lite bråttom hem. Tror det tog 2 timmar nånstans, iallafall lite snabbare än vanligt.. ;) Anledningen till att jag hade bråttom är att jag ska vara borta jättemycket nästa vecka; åker till Göteborg på tisdag kväll, kommer hem onsdag kväll och då är även mamma med (fast har kommit från Luleå såklart). På fredag morgon åker vi till London och kommer hem söndag em. Men allt flängande & mammabesök en natt innebär såklart att jag måste städa, vilket jag gjort hela dan idag. Kom bara till datorn för en kort paus, nu ska jag strax fortsätta genom att skrämma katten in under soffan (dvs dammsuga). Hinner jag ska jag även julpynta ikväll eftersom vi kommer hem 1:a advent och jag också ska ha Honey samma dag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0