Långtur i em?

Honey har fått vila två dagar i rad nu, lite planerat fast oplanerat på samma gång; I fredags skulle hon nämligen ha vaccinerats mot botulism och vaccinerade hästar ska ta det lugnt ca en vecka, inte ridas de 2-3 första dygnen & inte alls i form då det kan vara svullet på injektionsstället på halsen o smärtsamt att böja halsen.

Därför var det planerat att hon inte skulle gå i fredags och igår också, jag hann ändå inte då jag skulle på bröllop på tidig eftermiddag. Dock kom veterinären med för lite vaccin i fredags så Honey vaccinerades inte alls och fick vila 2 dar "i onödan". Jaja. Hon dör ju inte av det precis, men om det underbara vädret håller i sig i eftermiddag ska jag ta ut henne på en ordentlig långtur runt Oxundasjön!

Fotot nedan är från i måndags. Hade tänkt rida på banan då, men då det blev lite uppståndelse i hagen när Chevan flyttade in, red vi ut istället. Ridbanan är visserligen en bit från huvudhagen men ändå. Istället tog vi en mysig tur där Honey själv fick bestämma tempo. Det är väl inget man bör göra jätteofta men jag tror det är nyttigt att göra det ibland iallafall. Så det blev skritt & trav runt Varggropen, galopp nästan hela vägen till Göranstorp och sen mest skritt hem + en liten galopp.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0