Chevan flyttar in!

Igår när jag körde till stallet passerade vi en shetlandsponny med vagn. "Gud vad kul om vi hade en shettis i stallet!", tänkte jag. När jag sen kom till stallet var Å & L där - och berättade att en shettis skulle flytta in idag! Det hade hastigt och lustigt bestämts över helgen, och det var faktiskt shettisen jag körde om som kom sen! Chevan var en cool liten typ (som shettisar brukar vara). Jag hade redan tagit in Honey men Ingra & Cytra släpptes ut igen med Valle & Sessan, för ett testsläpp. Egentligen brukar vi låta nya hästar stå inne en natt först men det var ju veckodag, och vi lite nyfikna på hur flocken skulle reagera.

Chevan hade inga problem själv, däremot blev det lite jakt när Valle ville hälsa, Sessan skulle vakta/skydda Valle (en arab som skyddar en stor nordis mot en shettis..) och när Sessan blev aggro hakade Cytra på. Efter ett tag ledsnade Chevan och travade iväg själv längre bort i hagen. Ska bli kul att se hur läget är på torsdag. Han fick lilla Walentino som boxgranne, och han började klappra tänder på fölvis när han fick hälsa på Chevan genom gallret. Så gulligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0