Ridlägerdrömmar

Igår satt jag och tittade på ridlägerfoton jag tagit - jag var fototokig även som liten när digitalkameror inte fanns. Jag åkte alltid på ridläger till Ponderosa 4H-gård utanför Kalix, som även var ridskola på den tiden. Åh vad jag älskade det, de ridlägrerna var så himla roliga! Det är så man önskar att man fortfarande kunde åka och bara vara flamsig och fnittrig igen! Det finns ju ridläger för vuxna men jag har en känsla av att de skulle vara lite mer.. seriösa. ;) Här kommer en härlig bildbomb på mig & mina lägerhästar från de 6 ridläger jag var på mellan 93-96!

Jag & Charlie "Challe" 1993


Jag blev såklart väldigt kär i denna fina fjording!


Koncentrerad framskrittning innan hopptävlingen! Jag är så liiiten!


Vi kom sexa men jag var som synes rätt glad ändå!


Challe skulle iväg på ponnyridning så jag fick rida min sista lektion på gigantiska Hugo!
Det måste vart första gången jag red "på riktigt" på en stor häst.


Hopptävling -94 på Challe igen, minns dock ingen placering.


Var på två läger -94 och på mitt andra fick jag Juliana som lägerhäst.
Vill minnas att hon var en egensinnig men ganska rolig häst.


Vad hon dock inte var, var hopphäst, så jag lånade ponnyn Polo för hopptävlingen. Det gick undan!


Vi kom tvåa! (Faktiskt! Alla fick vita rosetter.. ;))


-95 var lilla Exmoorponnyn Sandy nyinköpt och inte ridskolehäst än, men jag ansågs
vara nog duktig så jag fick ha henne som lägerhäst. Hon var en riktigt go liten sak!


Jag & Sandy i hopptävlingen, vi kom sexa.


-96 blev jag förfärad över att bli tilldelad en nordsvensk, stoet Finstrimma.
Tji fick ju jag för jag blev totalt tokförälskad i henne och nordisar som ras!


"Duktiga" gruppen; Sara på Kidden, Erica på Timong, jag på Strimma & Erika på Papa Gino.


Jag & Strimma ♥


Vem sa att Nordisar inte kan hoppa!


Vi fick dock spö av Erica & Timong men andraplatsrosetten kändes som en första!


Finstimma, den finaste häst jag nånsin ridit! ♥
Saknar dig Babydoll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0