Inte på humör

Igår var ett sånt typexempel på att det inte alltid spelar roll vad man själv är på för humör, om hästen är på ett annat! Jag var superpepp på stallet igår, hade tänkt mig en skön tur och inte mycket mer. Honey var däremot inte jättesugen, märkte jag när jag tog in henne. Tror hon var sol- & myggtrött, hon är helt sönderbiten från bog till ganasch. Gnodde henne med Magic Brushen och det bara ryckte i mulen på henne! Söta! Sen förvånade hon mig totalt genom att vara noll oberörd av både spraybalsam & myggspray. Noll! Vet inte om det beror på att hon var trött eller om hon haft nån slags sen testperiod med det där. Lär väl märka det.

Vi red ut längs vanliga vägen, tog till höger vid korsningen, upp mot gården som är nära stallet, genom skogen till Travartorp och så hem igen. Travartorpsrundan via vägen kanske man kan kalla den slingan? Haha! Alltid svårt att förklara var man ridit när man inte vet vad ställen/vägar heter! Hon var dock noll koncentrerad, supertittig och "rädd" för allt (typ stenar), och jättebråkig när jag ville testa hennes form (vi red med gummibettet). Och då blir jag sådär nänujävlarrrrr och så kämpade vi ett tag tills formen var OK. Men det går liksom inte ute, eller det går men det är inte samma sak som att rida på en bana.

Ska till stallet halv tre idag med Mårtens medryttare, trevligt med sällskap! Är ingen Midsommarmänniska så det blir perfekt med lite mys i stallet istället för nubbe för min del!

Åkte för skojs skull till Rävsta, där Märsta Ridskola ligger, efter stallet. Blev dock besviken på att det var asfalt hela vägen dit, men det verkade finnas ett par skogsvägar runtom så ja, kanske nån utflykt dit nån fin lördag?



Kommentarer
Elin

Det finns fina ridvägar bort mot Rävsta om man bara orkar rida längs asfalten ett tag. :)

2012-07-01 @ 17:10:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0