Getingstucken häst (?)!

I morse var jag ju såå oinspirerad till ridningen och lite gnällig över att dressyren får ta stryk för uteritterna nu i sommar. Sen när jag väntade på tåget efter jobbet så gick jag in på Pressbyrån och bläddrade i senaste numret av Hästmagazinet - och då hade de en artikel om just tips på hur man kan träna dressyr när man rider ut! Så den var jag ju tvungen att köpa och så vart jag pepp igen! Och sen blir man ju alltid gladare när man väl kommer ut till stallet. Bytte om, tog in hästarna, myste lite med Honey ett tag och skulle just börja borsta henne när jag fick syn på den här:


Aaahh! Värsta JÄTTEBULAN, stor som en hand (om inte större)! Man ser ju att det är ett litet sår där överst som ser ut som ett insektsbett eller ett litet sår, så jag tror hon fått ett getingstick. Hon var varm där och väldigt öm både på och runt om. Först tänkte jag att det kanske skulle gå att rida ändå men för säkerhets skull tog jag ut henne på gården och "longerade" henne i grimskaftet runt mig för att se om hon gick rent. Såg dock ganska direkt att hon haltade (för att slippa stöta mot bulan med övre lårdelen) så det var slutet på den fungeringen. På med regntecke eftersom det skulle regna i natt, och sen ut i hagen igen.

Hon gick knappt iväg från grinden, ååh stackars söta pluttan vad jag tycker synd om henne, det måste göra så ont att gå med den där jättegrejen! När jag kom så stod hon under trädet vid grinden och jag undrade varför hon inte stod med Mårten. Sen när jag kom in i hagen för att hämta dom tog hon nåt steg mot mig men stannade direkt. Hon är inte sån som kommer mot en så himla ofta så det var väl inget konstigt med det tyckte jag då, och när vi skulle gå ville hon inte, men inte ens det reagerade jag på för hon har vart lite sån sen vi kom till sommarbetet. Men alla de tre grejerna var ju idag för att det gör ont att gå! Stackars söta, och så märker jag ingenting. Så nu blir det vila tills bulan är borta såpass att hon inte haltar iallafall. Har henne imorgon också, det lär ju inte vara nån större förändring då men jag ska ut och kolla till henne iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0