Fredag = Riddag

Och så var det äntligen fredag, och därmed stalldag. Dock är jag märkligt nog lite opepp, vet inte riktigt varför. Har sovit dåligt i veckan och är trött och småsur så det är väl därför kanske? Känner mig lite oinspirerad ridningsmässigt också men ska nog se om jag hittar en äng som Mårtens ägare Y pratade om, som man kunde ha som "ridbana". Jag blir så ofokuserad och tappar vägarna om jag inte har en riktig volt men man tager vad man haver, jag vill inte bara rida ut hela sommaren!

I tisdags var jag tillbaka på Runsa då vi hade stallmöte, mest för hästägarna men jag & Mårtens & Valles medryttare var också där. Valle har fått blodmask, vilket kan bli riktigt otäckt. Så nu blir det full av avmaskning, både nu och i höst för att det inte ska hända något. I hemmastallet är det dessutom lite problem med rymningar. Sen Walentino blev könsmogen står flocken uppdelad (samt att Sessan sålts och Honey/Mårten står i Slåtterkärr) och alla hästar gillar inte det. Det är så himla trist att betet är så dåligt "hemma", det är fint i Slåtterkärr men nu när vi var i stallet märker jag att jag saknat Runsa. Borta men hemma bäst, helt enkelt! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0