Baby I'm back!

Ja nu har det vart lite frånvaro, först för Kentspelningar och nu är jag nyligen hemkommen efter 5 dagar i England! Tre Kentspelningar till väntar i sommar, och så ska jag till Luleå 5 dagar också, men resten av sommaren kommer jag vara hemma. Och det känns rätt skönt, jag saknar Honey!

Även fast jag "bara" är medryttare känner jag mig alltid lite dum när jag ska resa bort. Jag har har en stor ansvarskänsla, oavsett jobb eller djur, och känner mig alltid dålig som kattägare när jag lämnar bort min katt Joe då jag reser. Fast självklart ser jag inte andra djurägare som dåliga människor för att de reser bort och behöver djurvakt, haha! Men precis så känner jag mig, när jag inte kan ta nån av mina medryttardagar för att jag ska bort; Helt värdo, opålitlig. Fast jag vet att ingen tycker jag är det. :) Men det är ändå svår att släppa. Är dock sjukt pepp på stallet imorgon, ska få ha henne torsdag-lördag nu och läääängtar!

Förra måndagen, för drygt en vecka sen, var vi ute på vår andra tur i trakten och hittade lite olika vägar men jag kände ändå att jag bara hittade i princip två man kunde rida. När vi kom tillbaka till stallet så var dock Mårtens medryttare P precis på väg ut, så vi följde med dom en runda till, och eftersom hon ridit i Slåtterkärr förr kunde hon visa massor av vägar så nu känns det riktigt bra där! Önskar nu bara att vi kunde få låna en paddock som finns i närheten också, så Honey och jag inte tappar allt jobb i sommar, men vi får se hur det blir med det. Försöker iallafall jobba lite form när vi rider ut, ska börja varva hacket med gummibettet så hon vänjer sig mer vid det. Åååh gummsan, är det imorgon kväll snart? :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0