Myskväll

Det blev en ridtur idag, en lugn & kravfri sådan. Vet inte om J har ridit eller inte (då hon inte alltid skriver i dagboken ;)) men hon kändes rätt oriden när jag kom upp, så jag red på halvlånga tyglar och lät henne bestämma tempo. Det blev lite trav & galopp, men mest skritt runt skogen till granntorpet, genom klätterskogen ut på stora ängen till ödetorpet, och så hem via Travartorp. Får köra igångsättning när jag är tillbaka från semestern.

Bulan är nästan helt borta men lite är kvar än. Kanske är det det, eller så är hon bara betesseg/söndertuggad av insekter men jag tycker hon är lite.. ja, jag vet inte. Jag känner inte igen henne helt. Får inte riktigt samma kontakt på gången, och hon tjurar och "växer fast" i hagen fastän jag har med Mårten i andra handen. Ska testa bara ta henne nästa gång, Mårten följer ju ändå med, så kan jag ta honom vid grinden. Däremot är hon sig lik ridmässigt, lite mer tittig än normalt men vägarna är ju fortfarande rätt nya för henne. Konstigt.. jaja. Trind om magen har hon iallafall blivit!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0