Ännu mer OS-feber!

Jag har två Honeydagar att skriva om men först blir det OS för jag är så upphetsad över OS-Fälttävlan att jag nästan får spel, HERREGUD vilka insatser Sara & Ludwig gör, det är helt makalöst vad bra de är! Jag kan inte säga att jag var jättekoncentrerad på jobbet idag (och värre lär det väl bli imorgon när det är hoppfinal). Inget är ju klart förrän allt är gjort men oj vilket läge! Just nu efter fältritten ligger vi trea som lag, Sara deled etta med Klimke från Tyskland, Ludwig ligger sjua & Niklas är nummer 13 trots tidsfel & so-so dressyr igår.

Men det kan ju gå exakt hur som helst i fälttävlan, vilket många ryttare fick erfara idag - jag vet inte vad slutsiffran blev på hur många som åkte av sina hästar (11 sist jag hörde) men 15 ryttare blev eliminierade idag, för åker man av i fältritten, då är det kört. Tack och hej, välkommen igen om 4 år. De flesta felen var klart ryttarnas fel i jakt på tid, och jag tror bara en skada var riktigt allvarlig. En Kanadensiska fick åka iväg med ambulans och det är oklart om hur allvarligt det är men internet viskar om benbrott. Banan såg helt fantastisk ut hursomhelst, jag skulle gett hur mycket som helst för att ha vart där! Fälttävlan är en tuff sport, men det är nog den jag skulle kört på om jag ville tävla. Vem vet, kanske får jag åtminstone testa på nån vacker dag? :)

Sara & Wega på den fantastiska ritten.
Trots att Wega tappade båda framskorna (!!) hade Sara bäst tid av alla!

Ludwig & Shamwari på deras väldigt lyckade dressyr igår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0