Lördag/Måndag

Jag känner mig SÅ seg idag, vet inte vad det är. Har just slutat men sitter faktiskt kvar på jobbet och slösurfar lite. För trött för att åka hem, haha! Det är nu man önskar att man hade nåt mer motiverande att åka hem till än ett berg disk.. typ en häst? ;) Både i lördags & måndags red jag två ganska lika rundor; först en halvtimme i klätterskogen som är fylld med ojämna vägar fullt med rötter & höjdväxlingar, samt ett par mer eller mindre branta backar att klättra i - perfekt för både balans och rumpa! Efter det tog vi oss ut på granntorpsvägen (som jag kallar den, eftersom den leder till & från granntorpet), och red den halvvägs hem och sen genom skogen tillbaka till stallet.

I lördags var det en mer glad men ytterst ofokuserad häst jag hämtade in från hagen, jag vet inte vad hon gick och tänkte på men det var så inte var hon gick för det tog säkert tjugo minuter innan hon slutade snubbla, vi gick till och med ner på knä en gång. Men då var det bra att vi gick i skogen så hon fick jobba & tänka lite. Framförallt är hon väl distraherad av de miljards miljarder flygfän som plågar henne, jag känner hur det rycker under magen på henne när vi rider och det är mer än en eller två pauser för att klia ben.. stackars baby!

Klätterträningen är kul, och jag får träna ben också iom fältsitsen, känner faktiskt av det lite, otränad som jag är.. På granntorpsvägen har jag även testat LITE form men inte för mycket nu när hon inte är igång helt. Vi har dock kommit himla långt från där vi var första passet för Marika i våras, åh, jag VILL verkligen rida för Marika snart igen! Vi småtravade även lite, i lördags mest för att bli av med mygg men i måndags kändes hon så pigg så då jobbade vi lite form och tempo, men max ett par minuter. I måndags testade jag även henne runt den lilla uppklippta fläcken på ängen vid stallet, vänster varv var inga problem men höger var desto svårare så där blev fick vi kämpa lite innan jag var nöjd och släppte hem henne.

I helgen vill jag rida en dag på den lilla banan och bara jobba form i skritt. Den är så pytteliten så det funkar inte riktigt med något annat men nu när vi bara skrittar ändå är det okej. Försöker även hitta en tid att rida med Mårtens medryttare, roligt för hästarna att gå ut tillsammans också. I måndags när vi kom tillbaka mötte jag grannen till stallet på gårdsplanen när han just stängde grinden till hagen, och i den stod Mårten. Eftersom jag lämnat honom i en box inne blev jag minst sagt förvånad, men det visade sig att han brytit sig ur boxen! Som attans tur var hade han bara sprungit runt på gårdsplanen som en stor yr, olycklig höna och ropat efter oss, för att sen sätta av ner i hagen. Det sjuka var att jag funderade på om jag skulle knyta ihop boxlåsen med ett rep innan vi for ut, för i lördags när jag höll på med Honey lyckades Mårten öppna övre låset själv (det finns ett övre och undre) - men i sista sekund beslöt jag mig för att inte göra det eftersom han stannat inne i lördags när vi red.. Men allt gick ju bra, får försöka fixa nåt extra nästa gång jag är ute.




Honey i skogen på väg hemåt i lördags.



Utbrytarkungen Mårten!



Honey efter ridturen i måndags.


Kommentarer
Louise & William

fina bilder:D

2012-08-01 @ 18:49:15
URL: http://funnyones.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0