Ny häst i hemmastallet!

I morse var det så dödslugnt på jobbet så jag kikade in på Facebook lite och såg ett foto från en av hästägarna på Runsa som var ute och myste med sin häst Ingra. Like på den såklart. Men sen när jag såg närmre så var det en fux bakom Ingra som jag inte alls kände igen. "Kan det vara en annan sommarinlåning?" funderade jag, Lucky som stod i stallet i vintras är ju där på bete över sommaren, men jag blev så nyfiken att jag var tvungen att fråga. Nej, visade det sig, det var ingen tillfällig pålle, utan Sudden, som är H's nya häst! Hon sålde sitt lilla arabsto Sessan i våras och har letat ny sen, men eftersom jag lever utanför Runsabubblan nu i sommar har jag ju såklart missat det! Se vad man missar när man inte är i hemmastallet! ;)

Lånade bilden, här är Ingra i förgrunden och nya Sudden i bakgrunden!

Jag har googlat markarbete i några dar (iom att Honey inte är lika ridbar pga bromsbettet på ryggen) och försökt hitta lite tips men alla är typ likadana; "tömköring is best, no protest!" ..och Honey har ingen tömkörningsgjord. Däremot har Mårten en, man kanske skulle se om den passar? Honey är ju ex-travare så hon borde nog inte vara några konstigheter att tömköra (vet inte om J gjort det något med henne), däremot är JAG inget bra på det! Har tömkört några gånger när jag skötte min klasskompis Karins fjording Benjamin ett tag, men det här var alltså på MELLANSTADIET så det är så många år bort att det tänker jag inte ens berätta.. Därför tänkte jag att tråk-longering ;) kunde ju iallafall vara ett alternativ nån dag. Och longergjorden, den är ju såklart i Runsa. Nämen vad syyyynd. Då måste jag ju åka ut dit mellan jobbet och stallet imorgon. Och då får jag träffa Sudden!
Tänk så det kan lösa sig bra ibland!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0