Ny grimma!

 
Hur fin?! Rosa är min favoritfärg så jag blev mycket glad när jag såg nya grimman (den är dock lite mer mörkrosa än på bilden, Instragramfilter). Jag älskar färg & form och tycker ofta att hästsaker och hästkläder är lite för tråkiga och konservativa. Det är klart, de finaste färgerna är ju även de som lättast blir skitiga så det finns ju en anledning att alla ens ridkläder mest går från svart till beige, och att de flesta hästsaker är mörka. Men samtidigt kan jag känna att vadfan, allt blir skitigt i stallet ändå, då kan man väl lika gärna ha nån fin färg? Har ni sett de helskodda ridbyxorna från Horze med ROSA skoning? GE MIG. :) 
 
Sen är ju då hästvärlden rätt konservativ. Motiv, klara färger & sånt, det får ponnysar & distansryttare pyssla med, typ. Vilket svammel! Jag äger inte ett par tråkiga sockar - är det nåt jag tror på, är det att en sån tråkig sak som sockar som man har nästan varje dag, de ska inte vara tråkiga! Jag älskar distansträns, tycker de är så jäkla fina. Honey tävlade ju Distans med sin förra ägare, jag satt och googlade distansträns bara för skojs skulle och kom faktiskt över en bild på Honey i ett sådant av ren slump!
 
Jätteroligt träns ju!
 
Som medryttare har man ju inte så mycket att säga till om om utrustning och dylikt, och det skulle aldrig heller  falla mig in att ha åsikter om vad "min" hästägare köper för utrustning eller hur den ser ut (om det inte var något som gjorde hästen illa såklart) - det är ju deras häst! Men det är ju alltid roligt om det finns fina saker, pryltokig som jag är.. :) Honey har faktiskt jättefina saker, till exempel sitt söta randiga fleecetäcke från Horze (som som kommit i rosa version nu åååh), och den fina Hooligan-grimman från Hööks. Min förra medryttarhäst Rauens ägare var täckoman, det var alltid ett nytt täcke.. Kanske inte det bästa för plånboken, men roligt och fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0