Myggbett ändrar allt

Normalt tycker inte Honey om att bli borstad med något annat än mjuka borstar. Man kan ju givetvis, men hon avskyr det. Däremot har hon inte visat något större agg mot Magic Brush, vilket är rätt skönt. Så länge man inte kommer under magen på henne. Magen är hatområde oavsett borste och i synnerhet tuttarna. Hands off. Inte populärt när man ska rengöra där.

Magic Brushen ja, den kommer verkligen till stor användning just nu. Innan jag ens börjar borsta henne går jag igenom henne med den vare sig hon är lerig eller inte, för den är nämligen den utlimata kliaren! Den funkar även bra på man & svans vilket är perfekt nu när hårborsten vi haft till henne försvunnit. (Eller så kanske J har tagit bort den, vad vet jag. Borta är den iallafall. :)) Men iallafall, klia med Magic Brush. Bra grej tycker Honey och hon höll verkligen på döööö idag när jag kliade henne med den på magen idag. Fast istället för dö av surhet så var det för att det var skönt, hon är SÅ biten på magen och jag trodde hon skulle vrida nacken ur led för att hon tyckte det var så skönt, hon nästan vibrerade! Här är inte en film från idag, utan från tidigare i månaden när hon tyckte att det var bäst att bli kliad runt öronen. När jag väl försökte filma så var hon såklart inte lika imponerad, men lite skönt var det allt, spana in hur hennes läppar går..


Var "hemma" i Runsa en sväng idag och hälsade på Valle, Cytra, Ingra, Chevan och så nytillskotten Sudden. Han var mer intresserad av att äta än att hälsa, men han verkade trevlig och var mycket snygg! Ska bli kul att se mer av honom till hösten! Det var också jättekul att de träffa de gamla godingarna också såklart, har ju inte träffat de på så länge! Valle var så himla fin i pälsen tyckte jag. Extra mjuk, på nåt sätt. Haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0