Lördagsmys

Varje gång man kommer ut till stallet nu blir det ordentlig genomgång av hästen innan jag börjar borsta. Normalt är det ju inte så mycket skador på en häst och är det nåt märker man ju det när man borstar, men nu i sommar känns det som att det är nåt nytt varje jäkla dag! Idag hade bossa-bulan blivit lite större, och hon hade fått ett ordentligt sår på bakbenet. Inget som verkade påverka henne särskilt mycket, men det såg hemskt ut!

Barbacka idag med alltså, och eftersom det blev det tänkte jag att jag ändå kunde ta med Mårten så han slapp stå olycklig hemma. Det är lite klurigt att rida med handhäst, men man kommer på knepen efter ett tag. Det är nog bra att Honey & Mårten fått gå ihop och själva ett tag för de hänger inte så mycket i vanliga stallet så jag tror det gick bättre på grund av det. Mårten gick hellre snett bakom eller helt bakom Honey, och hon brukar inte vara så förtjust att ha någon i hasorna men idag brydde hon sig knappt alls, hon blev nästan mer irriterad de gånger han gick jäms med henne.

Det var hursomhelst en helt underbar tur, vi red över ängen till vanliga vägen, vänster i korsningen, genom allén (skönt skuggig!) och så vände vi och red hem samma väg. Honey har spring i benen och försökte trava flera gånger men det tordes jag inte iom barbacka. Hade jag haft sadel så kanske.. Får se vad vi hittar på på måndag, beror på hur den där bulan är tror jag. Klättra barbacka känns inte som nån jättehit, kanske tar vi med oss Mårten igen? Han verkade tycka att det var ganska kul att få följa med, och skötte sig exemplariskt. Vi mötte bilar & en joggare utan problem!

Redo för promenad!

Snälla hästar!

Honeys sår.. helt sjukt, kan det vara en broms fast det är så stort?

Min ytterst seriöst ridoutfit för dagen. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0