Fin form!

Vilken konstig dag det blev! Jag köpte BK efter stallet, sen var jag så trött att jag somnade i soffan med ridkläder och allt. Vaknade med en huvudvärk och ska strax gå och lägga mig.

I stallet var det dock inga konstigheter, Honey tyckte dock inte att det var en superbra ide att jobba när man kunde stå i hagen istället så när jag närmade mig började hon gå iväg. Hon gör normalt inte sånt, men när jag gick efter så stannade hon. Hon fick beta färskt gräs utanför hagen ett tag för att hon skulle bli lite mindre tjurig. På banan hade vi åskådarpublik; Valle, Mårten & lille kåtbocken Walentino går i egen hage nu då Walentino börjat betäcka tjejerna. Honey brunstar även just nu så jag blev lite bekymrad över om hon ens skulle koncentrera sig, men det gick bra!

Formen är fin! J har ridit henne på banan i veckan också och hon har sökt sig neråt själv. Idag testade jag att gå över till trav när hon gick i form i skritt, och hon släppte inte! I båda varven! Så himla duktig tjej! Hon kan ju det här, sen är det hennes egen vilja som falerar med jämna mellanrum.. Vi testade en höger galopp med hjälp av volt i 3 varv, testade sen en galoppfattning men nej, än är vi inte där.. En galopp via volt till i 4 varv och sen red vi ut. Testade formen där med, det går men koncentrationen är svår för hon vill ju titta på allt..

På ängen tog vi en till galopp via volt och sen fick hon sträcka ut i höger galopp. Hon gjorde ett galoppombyte en gång, den lilla fulingen, men vi körde om igen och då bytte hon inte. Tror det är nyttigt att hon får testa högergaloppen ute också där vi kan sträcka ut mer. Dock krävs fortfarande volten.. Undrar vad nästa steg blir. Ska testa via ett hörn bara på måndag. Jag tror inte riktigt att det kommer funka, men kanske om man svänger skarpt?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0